• Sāc aktīvi kustēties jau pirms ierašanās darbā! Brauc uz darbu ar velosipēdu vai izkāp no sabiedriskā transporta pāris pieturas ātrāk – atlikušo ceļu noej ar kājām!
  • Cik vien bieži iespējams, pārvietojies telpās – lifta un eskalatora vietā izvēlies kāpnes!
  • Bieži dzer ūdeni! Izvēlies mazāku ūdens glāzi, lai biežāk nāktos to papildināt. Pēc katras ūdens glāzes ej atsevišķi.
  • Drukājot dokumentu kopijas, aizej pēc katras no tām atsevišķi!
  • Runājot pa mobilo tālruni, piecelies, izstaipies un pastaigājies!
  • Aizstāj kafijas pauzi ar 10 minūšu pastaigu parkā vai pa tuvējo apkārtni.
  • Tā vietā, lai zvanītu kolēģim, aizej pie viņa.
  • Pusdienās dodies uz kafejnīcu, kas atrodas 5 līdz 10 minūšu gājiena attālumā no tavas darbavietas. Bet, ja pusdieno birojā, atvēli laiku pastaigai.
  • Pamēģini siltajās dienās ieviest "pastaigu apspriedes", kurās darba jautājumus ar kolēģiem pārrunājat, pastaigājoties ārpus biroja.
  • Ja tas iespējams, tikšanās ar klientiem organizē vietās ārpus biroja, uz kurām vari aiziet kājām.
  • Ik pēc 30 minūtēm, kuras esi pavadījis sēdus, piecelies, izstaipies, pastaigājies un izvēlies citu sēdēšanas pozu!

1

SPKC veiktajā Latvijas iedzīvotāju veselību ietekmējošo paradumu pētījumā noskaidrots, ka vismaz pusstundu fiziskiem vingrinājumiem 2 līdz 3 reizes nedēļā velta tikai 28,8% aptaujāto, bet Pasaules Veselības organizācijas ieteikumu nodoties fiziskām aktivitātēm vismaz 150 minūtes nedēļā ievēro vien 15% Latvijas iedzīvotāju.

SPKC direktore Inga Šmate uzsver: "Tehnoloģiskais progress neapšaubāmi ir atvieglojis mūsu dzīvi, taču vienlaikus atnesis veselībai kaitējošu blakusefektu – mazkustīgu dzīvesveidu. Tūkstošiem cilvēku darba dienu vada sēdus, pieceļoties no krēsla tikai dažas reizes astoņu stundu laikā.

Šāds darba režīms ilgtermiņā var radīt nopietnus veselības traucējumus. Sēdoša darba veicējiem, ja vien tas netiek kompensēts ar regulārām fiziskajām aktivitātēm, palēninās vielmaiņa, kas ilgtermiņā var novest pie liekā svara un sirds un asinsvadu slimībām. 

Turklāt, regulāri neizkustoties, atslābst muskuļi, deformējas mugurkauls, kājām nepieplūst asinis vajadzīgajā daudzumā un rodas problēmas ar vēnām". 

Ņemot vērā mazkustīga dzīvesveida iespējamās sekas, kampaņas "Veselības vasara" mērķis ir mudināt Latvijas iedzīvotājus ikdienas gaitās iekļaut vairāk fizisko aktivitāšu un sniegt praktiskus padomus par veselības stāvokļa uzlabošanu ilgtermiņā ar fiziski aktīva dzīvesveida palīdzību.  

Piemēram, infografikā "Aktīvāka diena darbavietā" apkopoti padomi, kas neprasa papildu laiku un pūles, bet gan ieradumu mainīšanu – sākot ar lielāka attāluma noiešanu kājām, no rīta dodoties uz darbu, vai ierosinot kolēģiem sapulces rīkot svaigā gaisā, pastaigājoties.